ANADOLUNUN SESİ

Yazmak, hangi alemlerde gezdirir bizi!

BAYRAK ŞİİRİ VE ARİF NİHAT ASYA

Yazar anadolununsesi 25 Ocak , 2007


Bayrak, bir milletin bağımsızlığının sembolüdür. Bu yüzden Türk milleti, tarihi boyunca, bayrağını dalgalandırabilmek için büyük kahramanlıklar göstermiş; onu, kanından ve canından daha değerli tutmuştur. Tehlike sırasında büyük fedakarlıklar göstererek koruduğu bayrağını bir sevgili, hatta kutsal bir varlık olarak görmüş, onun için şiirler, destanlar yazmıştır. Arif Nihat Asya’nın “Bayrak” şiiri de bunlardan biridir.

Şiirde bayrak kişileştirilerek “sen” diye seslenilen sevilen (sevgili) bir varlık olarak düşünülmüştür. Seven ise “ben” yani şairin kendisidir. Bu şiir bütünü ile şair ile bayrak (ben- sen) arasındaki derin bağlılık ve sevgi üzerine kurulmuştur. Şiirde zengin hayaller ve çağrışımlar hâkimdir. Bayrak, şiir boyunca değişik varlıklara benzetilmiştir. Bayrak: “mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü; kız kardeşimin gelinliği; barışın güvercini; savaşın kartalı; yüksek yerlerde açan çiçek” tir. Bu hayaller tesadüfi değil, şiire hâkim olan “güzelleştirme” ve “yüceltme” duygularına bağlıdır.
Şair bu eserinde milliyetçi bir yaklaşımla milli ve manevi değerlere bağlılık, tarih sevgisi, kahramanlık gibi temaları işlemiştir. Şiirde, bayrağa karşı büyük bir sevgi dile getirilmiştir. Şair,destanlaştırarak kutsallaştırdığı bayrağa gölge düşürmemek için kıskançlıkla üstüne titremektedir. Çünkü onun dalgalandığı yerde korku ve keder yerine bağımsızlığın verdiği huzur ve güven vardır. Bağımsızlık aşkı, tarihimizden getirdiğimiz bir özelliğimizdir. Türk milletinin namus anlayışına göre bayrak, vatanın şerefi ve namusudur. Bu yüzden şair, onun için her türlü fedakârlığa hazırdır. Son kıtada ise bayrak sevgisiyle birlikte dünyaya hâkim olma duygusuna da yer verilmiştir.
Şiir, yalın bir dille ve serbest nazım biçimiyle yazılmıştır. . Bu serbestlik şiirin hem kafiye düzeni için geçerlidir hem de vezni için. Mısraların uzunlukları ve hece sayıları klasik halk şiirinde olduğu gibi aynı ölçüde değildir. Şiirde kafiyelerden ve aliterasyonlardan faydalanılarak güçlü bir ahenk ve ses akışı sağlanmıştır. Bayrak şiiri, işlediği konuya göre türü bakımından epik bir özellik taşımaktadır.
Edebiyatımızda “Bayrak Şairi” diye de tanınan Arif Nihat Asya, bu şiirini 5 Ocak Adana’nın kurtuluş günü dolayısıyla yazmıştır. Ne tevafuktur ki değerli şairimiz 5 Ocak 1975’te de vefat etmiştir .Bu münasebetle Arif Nihat Asya’yı muhabbetle ve minnetle anıyoruz.

Ozan KÖKGÜL
Edebiyat Öğretmeni

92 Yanıt to “BAYRAK ŞİİRİ VE ARİF NİHAT ASYA”

  1. YILDIZZZZZZ(ŞİŞKOO) demiş

    HOCAM SİZ ŞİİR YAZMIŞSINIZ HAYATINIZI ANLATIYONUZ NE SAÇMA ŞEY YA BURAYA ŞİR BAKALIM DEDİK ALLAH ALLA YAA YARABBİM

  2. eda demiş

    bence bu sitedeki bilgiler son derece güzel ve yararlı kim hazırlıyorsa başarılarının devamını dilerimmmmmmm

  3. ronaldiniho demiş

    iyiy işte idare eder

  4. sed demiş

    bence çok güzel bir yazı

  5. seda demiş

    çok güzel

  6. Demet demiş

    bemce bu bilgiler gayet güzel eger bu böye devam ederse daha
    fazla kişilerin bakacagı biliyorum…

  7. DERYA demiş

    BENCE ÇOK GÜZEL BİRŞEY YAPIYORSUNUZ TEBRİK EDERİM

  8. eleman demiş

    ataürk üniversitesi/pasinler/ demek öğretmen oldun

  9. duyguuuuuuuuu demiş

    walla bayrak şiiri çok güzel.ezberledim.ama ezberlemeyenlere aşk olsun yani

  10. fatih demiş

    arif niyat asya ünlü bir sair şiirlerini çok beğeniyorum

  11. defne demiş

    çok güzelllll:):)
    olmuş

  12. CİMCİME demiş

    ya bence bu şiir çok güzel ve duygulu ben de ezberledim

  13. onur demiş

    bence berbat ötesi değil çok güzel ve yararlı bir site ödevimi burdan buldum sağolunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  14. mert demiş

    arif nihat asya nın şiirlerini çok beğeniyorum

  15. mert demiş

    baha biçilemez bir şiir

  16. kaan demiş

    şiirler süper ama yorumları başka bir yere yazsanız daha iyi olur bence dediğim gibi yapın

  17. tevrüme demiş

    herkesin dediği gibi çoookkkkkkkk güzel bir site “ehh işte idare eder” gibi yorumlar yazan kişileri de KINIYORUM! Böyle bir siteye böyle bir yorum yapılması terbiyesizlik!!!!

  18. tugbanur demiş

    çok güzel bilgiler var arih nihat asyanın şiirlerinide çok severeim zaten bye

  19. pınar demiş

    bence çok yararlı bir site sizleri gönülden tebrik ediyorum

  20. pınar demiş

    çok güzel bir site tebrik ederim

  21. TUMESE demiş

    ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK
    GÜZEL OLMUŞ ÖDEVİME ÇOOOOOOOOOOOOOOK YARDIMCI OLDU ÇOOOOOOOOOOOOOOOK SAĞOLUN.

  22. TUMESE demiş

    çok güzel olmuş

  23. gözde demiş

    çok güzel şiirleri var.tek kelime ile harika

  24. gözde demiş

    bayrak şiiriniz süper

  25. yaprak demiş

    bence bu yazı çok güzel bir insanın bayrağı kadar güzel bir şeyi yoktur bayrak bağımsızlıktır.

  26. KÜBRA demiş

    Bence MEHMET AKİF ERSOY daha iyi doğrusu

  27. berna demiş

    bence çok güzel bütün ödevlerimi bu siteden buluyorum sizleri tebrik ederim ama biraz daha güzel olablirdi.

    TEBRİK EDERİM

  28. görkem demiş

    ödevim için çok yardımcı oldu çooooooookkkk teşekkür edrim

  29. murat demiş

    süpeeeeeeeeer bir site

  30. şeker diyorki demiş

    çok güzelde hocam vatanla ilgili pek bişey yazmamışın yinede güzel!

  31. yasemin demiş

    bencede bu site çok güzel ama aradıgımız bazı şeyler bulunmuyor

  32. polat demiş

    yasemine katılıyorum bazı şeyleri arıyoruz bulamıyoruz ama emeğe saygı diyorum güzel hemde çok güzel olmuş

  33. uzaylı inek demiş

    iyi olmuş aferin yapan herkese

  34. perihan demiş

    çooooooooooooooooooooooooooooooooooookkkkk güzel olmuşta hocam bi da emin recep gürlerin hayatını bulursanız sevinirim:)

  35. yonca demiş

    yalan atma

  36. sido bayo demiş

    meslektaşı olacağım hocayı kutlarım bazı kendini bilmezler ileri geri konuşmuş lar yakış mıyo onlara

  37. kemal demiş

    çok güzel olmuş teşekkür ediyorum

  38. melis demiş

    harika bir site bayrak şiirinide çok sevdim ezberledim herkes ezberlesin bence

  39. kemal demiş

    çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk güüüüüüüüüüüüüzzzzzeeeeeeeeeellllll olmuş bayrak şirirni çok sevdim teşekkür ederim

  40. ilayda demiş

    BURADA ASLINDA ÇOOOK ŞEY ANLATILIYOR BİZ BAYRAĞIMIZI VE VATANIMIZI KAZANABİLMEK İÇİN CANIMIZI VERMEYİ GÖZE ALDIK BU VATAN ÇOOOOK ZOR KAZANILDI BUNU BİZLERE EN İYİ BAYRAK ANLATIR BAYRAĞIMIZIN ÜZERİNDEKİ AY VE GÜNEŞ BENE VATANIMIN GÜNEŞ GİBİ DOĞDUĞUNU ANLATIYOR BİZ SAVAŞ OLDUĞU GÜN BAYRAĞIMIZA GÜVENDİK ONUN AŞKIYLA SAVAŞTIK BUGÜNE KADAR TOPLAKLARIMIZDA KİMSE AMA KİMSE ONA KÖTÜ SÖZ SÖYLEMEDİ SÖYLEYEMEZ O BİZİM DAMARLARIMIZDA DOLAŞAN ASIL KANIN DESTANINI YAZMIŞ ONU ASLA KALBİMDEN SİLEMEZSİNİZ NE MUTLU TÜRKÜM DİYENEEE

  41. beyzanur demiş

    güzel bir şiir biz derste işledik çok ghüzelll herkes bu şiiri bilsin hem bunu hikeyesi var hemde ilginç

  42. ceren demiş

    arif nihat asyanın şiirlerini özellikle bayrak şiirini çok beğeniyorum.tek kelimeyle süper bi şiir. insan okurken farklı duygular içerisine giriyor. zaten bilinen bi şair. uzun söze gerek yok.dedim ya tek kelimeyle şiirde süper şairde.

  43. rock/punk demiş

    şu an okumadım o yüzden bilemiyorum ama şimdi okurum.

  44. hatice demiş

    süper şiirler varrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    sssssssssssssssssssüüüüüüüüüüüüüüüüüüppppppppp

  45. hatice demiş

    it was very goooddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!

  46. Sedanur demiş

    Aradığım şiirleri bulamıyorum

  47. taha demiş

    bence daha çok arif niyat tın hayatını koymalıydınız

  48. cihan canlı demiş

    COK GÜZEL ŞİİRLER VAR BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM

  49. dilek sultan demiş

    yorumları okudum ama bazıları aşşalamış bazıları beğenmiş aşşalıyanlar size bir sözüm varrrrrrrr emeğe saygı lütfennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  50. bir dost demiş

    hayatı yazıyo resmen biz şiir arıyoz amaaaaa.

  51. ezo demiş

    süper hayat ama şiir yok

  52. ELA demiş

    YA SÜPERRRRRRR DEEEEEEEEE BEN BİDE ARİF NİHAT ASYANINNN RESİMLERİNİ BULA BİLSEMMM :((((

  53. ELA demiş

    SÜPERRRRR GERÇEKTENN SİTEEEE BURDA ÖGRETMENİN HER VERDİGİ KONUYU BULA BİLİYORUMMMM ÇOKKKKKKKKKKKKKKK TŞKLERRRRRRRRRRRRRRRR

  54. emelim demiş

    Güzel olmuş fakat keşke bolca şiir örnekleri olsaydı yinede süpersiniz……….

  55. boşver2 demiş

    ya güzel olmuş fakat keşke şiiride ekleseydiniz

  56. adımdan sanane demiş

    bir şey ekleyeyim ben bu şiiri yinede çook sevdim sevmeyenlerde utansın…

  57. irem demiş

    bu kadar güzel şiiri nereden buldunuz tabiki zeki aklınızdan

  58. irem demiş

    (irem diyor ki)ben sizin u şiirlerinize bayılıyorummmmmmmmmmm)

  59. irem demiş

    benim en çok beyendiğim şiir bayrak şiiri(ey mavi göklerin bayaz ve kızıl süsü kızkardeşimin gelinliği şehidimin son örtüsü ışık ışık dalga dalga bayrağım senin destanını okudum senindestanını yazacağım)

  60. u demiş

    fena değil

  61. bilge demiş

    türk milleti sizinle gurur duyuyor

  62. esin demiş

    BEN SEDA SAFRANBOLUDA OKUOYRUM BENDE AMATÖR Bİ ŞAİR OLARAK ARİF NİHAT ASYANIN ŞİİRİNİ BEĞENEREK OKUYORUM ARİF NİHAT ASYA ÇOK İYİ Bİ ŞAİR

  63. SEDA demiş

    ben seda çok amatör bir şairim ama bir sürü katakoride derecelerim var bende arif nihat asya kadar iyi bi şair olmak istiyorum arif nihat asya şiirleri çok güzelsafranbolu da okuyorum

  64. şeyma demiş

    arif nihat asya ile ilgili bilgiler istiyorum.

  65. kübra demiş

    çokkkkk güzel olmuş başarılar

  66. kübra demiş

    arif nihat asyanın şiirleri çok güzellllllllllll

  67. byn_gizem demiş

    çok tşk ederüm.hiç bir yerde bulamamıştım şirin açıklamasını.ama biraz eksük olsun.yine de çok tşk……

  68. zehra demiş

    ben şiirlerinizi gerçekten cok begeniyorum

  69. zehra demiş

    hemdeçoooooooookkkkkkkkkkkkkkkk

  70. esra demiş

    sizin şiirlerinizi beğenmeyene benne diyim bilmiyorum hele bayrak şiiriniz çok güzel

  71. ali demiş

    hocam yine ben bütün şiirleri okudum bu siteyi nerden buldum yaaaaaaa bütün ödevlerimi burdan yapıyorum sene sonu siz ve öğretmenimonur belgesi verecek yine dediğimi diyorum. hocam siirleri beğendim beğenmesinede bir şey anlayamadım anlamlı bir şiir yazsanız olmazmı hocam yinede güzel siz bu yorumlara bakarak kendinizi üzmeyin bende anadolunun siirlerini severim

  72. ne saççmalıkya şiir için girdim siteye adamın hayatını buldum nneeeeeeee saçmalık yyaaaaaaaaaa

  73. emine demiş

    ççoooooookk güzel

  74. ezgi demiş

    sitenin kurucularına söylüyorum çok acil yardımınız gerek. BAYRAK ŞİİRİNİN AÇIKLAMASINIDA YAZIN LÜTFENNNNNNNNNNNNN

  75. hazalll demiş

    BENCE BU YAZIDA BAYRAĞIMIZIN NE BÜYÜK ÖNEMİNİ SÖZE GETİRMEYE ÇALIŞMIŞTIR
    VE HER ZAMAN ONU KORUMAMIZ İSTENİLMİŞTİR

  76. OZAN YANAR demiş

    bence güzel bir yazı olmuş

  77. ozan tokgil demiş

    ben
    bu bayrak şiirini çok severim

  78. BAYRAMMMM demiş

    ARKADASLAR BU BILGILERDE GUZEL AMA COGUNUZ BAYRAK SIIRINI ARIYOR HERHALDE BAYRAK SIIRINI ARIYANLAR ARAMA YERINE BAYRAK YAZSINLAR ORADAN 3. MU NE ZATEN GORURSUNUZ ORADA BAYRAK SIIRI YAZIYOR ORADAN OKUYABILIRSINIZZ

  79. tarsuslu demiş

    tek kelimeyle harika

  80. ozan tokgil demiş

    bu bayrak şiiri benim en sevdiğim şiir biz bunu okulda öğrendik kim yazdıysa başarısının devamı dlerim bu siteyi çok seviorum!!!

  81. aşk avcısı demiş

    SİTEDE TAM ANLAMIYLA ARDIĞIMI BULUM SAYILMAZ AMA BEĞENENLER OLMUS EN İYİSİ BEN BİRAZ DAHA BAKİNAYİM BU ARADA BAŞARILAR DİLERİİİMMMMMMM :)):):)):):))

  82. meryem demiş

    hocam yemin ederim harika bir yazarsınız.size inanıyorum.heykeltraş şiirini çok beğendim. ölmüşsünüz allah rahmet eylesin.amin

  83. ala demiş

    şiir güzel ama yukardaki yazı iyrenç

  84. elif demiş

    süperrr

  85. bence çok ama çok muhteşem olmuş bayrak şiiriniz

  86. mehmet demiş

    bence çok güzel ama biraz tuaf doğrusu yawwwwwwwwwwwwww

  87. meçhul;) demiş

    gayet guzel tşk ettim…aranılan sorularn cewaplarını içerior…şiir zatn çok güzel…arif nihat asya şiirlerini ısrarla tawsiye ederm arkadşlar..

  88. bence güzel ama çok olmuş biraz daha yaparsanız bu site dolar bye bye

  89. 4pwrromeo demiş

    ben bu siiri çok güzel buldum edanada da çarım soyuldu ama soyulmama rağmen bunun gibi güzel bi siiri herkese öğrettim saygılarım la basarıl@r

  90. miniş demiş

    süperrrrrrrrrrrrr dil

  91. nana demiş

    ben bu şiiri 23 nisanda okudum hemde ağlayarak

  92. hocam şiiir yok hayatını anlatamısın

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

